عوارض کرونا بر شنوایی

عوارض کرونا بر شنوایی

در این متن ما قصد داریم عوارض کرونا بر شنوایی را مورد بررسی قرار دهیم .جدیدترین یافته‌های محققان نشان می‌دهد مبتلایان به ویروس کرونا در کنار از دست دادن حس بویایی و چشایی، در سیستم شنوایی خود نیز دچار مشکل می‌شوند. مشکلات شنوایی تازه‌ترین عوارض ویروس کرونا میباشد ؛ یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص عوارض کرونا بر شنوایی و سلامت گوش افراد به ارائه توضیحاتی پرداخت.

دکتر برقعی، متخصص گوش و حلق و بینی و جراحی سرو گردن، در گفتگوی اینستاگرامی به ارائه توضیحاتی در مورد عوارض کرونا بر شنوایی و سلامت گوش افراد مبتلا پرداخت و گفت: آنچه مسلم است، در فاز جدید بیماری کرونا، برخی از بیماران با عارضه‌های گوش درد و کاهش شنوایی مواجه می‌شوند. وی با تاکید بر اینکه عارضه گوش درد و عفونت گوش به تنهایی نمی‌تواند علامت کرونا باشد، افزود: گوش درد و کاهش شنوایی، یکی از عوارض بیماری کرونا است که معمولاً در کنار سایر علائم بیماری، نمود پیدا می‌کند.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اعلام اینکه بین ۱۰ تا ۱۵ درصد بیماران کرونایی بستری دچار عارضه گوش درد و کاهش شنوایی می‌شوند، ادامه داد: درمان جداگانه ای برای رفع این عارضه در زمان ابتلاء به کرونا وجود ندارد و هر آنچه که برای درمان کرونا انجام می‌شود، کافی است. این متخصص گوش و گلو و بینی و جراحی سر و گردن، با عنوان این مطلب که عارضه گوش درد و کاهش شنوایی بیماران کووید ۱۹ می‌تواند شامل همه سنین باشد، گفت: عوارض کرونا بر شنوایی، اغلب با بهبود بیمار از بین می‌رود و کمتر شاهد ماندگاری عارضه کرونا بر سلامت گوش بیماران هستیم. برقعی همچنین به سرگیجه به عنوان یکی از علائم گوش درد اشاره کرد و افزود: برخی از انواع سرگیجه می‌تواند ناشی از گوش درد باشد.

عوارض کرونا بر شنوایی

مشکلات شنوایی عارضه جانبی دیگر کووید ۱۹

محققان بریتانیایی در پی تحقیقاتی در مورد عوارض کرونا بر شنوایی دریافتند بسیاری از بیماران بهبود یافته از عفونت کرونا ویروس جدید دارای مشکلات شنوایی طولانی مدت هستند. محققان در این مطالعه، ۱۲۰ بیمار بریتانیایی را که به خاطر بیماری کووید ۱۹ بستری شده بودند را تحت نظر سنجی تلفنی قرار دادند. در مورد تغییرات شنوایی، ۱۳ درصد بیماران شرایط را وخیم گزارش کرده بودند، ۸ بیمار عنوان کرده بودند که شنوایی آنها بدتر شده و ۸ نفر هم وزوز گوش را اعلام کرده بودند.

«کوین مونرو» سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه منچستر، در این باره می‌گوید: ما می‌دانیم که ویروس‌هایی مانند سرخک، اوریون و مننژیت می‌توانند باعث کاهش شنوایی شوند و کرونا ویروس ها هم می‌توانند به اعصاب انتقال دهنده اطلاعات به مغز آسیب برسانند. وی در ادامه می‌افزاید: این امکان وجود دارد که کووید ۱۹ موجب بروز مشکلاتی در بخش‌های سیستم شنوایی نظیر گوش میانی یا حلزون گوش شود. مونرو در ادامه می‌افزاید: مشکلاتی مانند نوروپاتی شنوایی، مشکل شنوایی که حلزون در آن عمل می‌کند اما انتقال در امتداد عصب شنوایی به مغز دچار اختلال می‌شود، می‌تواند شنیدن صدای پیش زمینه را دشوار کند.

سندروم گیلن‌ باره هم که با بیماری کووید ۱۹ مرتبط است با نوروپاتی شنوایی ارتباط دارد. با این حال محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در مورد نحوه تأثیر عوارض کرونا بر شنوایی تاکید دارند. از هر ۸ نفر بیمار کرونایی یک نفر دچار مشکلات شنوایی می‌شود .جدیدترین یافته‌های محققان نشان می‌دهد مبتلایان به ویروس کرونا در کنار از دست دادن حس بویایی و چشایی، در سیستم شنوایی خود نیز دچار مشکل می‌شوند. بر این اساس، متخصصان دانشگاه علوم پزشکی منچستر در جدیدترین تحقیقات خود بر روی بیماران مبتلا به ویروس کرونا اعلام کردند، ‌تضعیف شنوایی یکی از مواردی است که در بیماران مشاهده می‌شود.

برای آگاهی از عوارض کرونا بر شنوایی با ما همراه باشید.

نتایج تحقیقات :

برای بررسی و شناخت عوارض کرونا بر شنوایی تحقیقاتی انجام دادیم و به این نتیجه رسیدیم که شماری دیگر از بیماران اعلام کردند در گوش خود صدای زنگ ضعیفی را به طور مداوم می‌شنوند. در این تحقیقات ۱۲۱ بیمار بالغ مورد ارزیابی قرار گرفتند. این افراد ۸ هفته پس از مرخص شدن از بیمارستان سنجش شدند که این مطالعات نشان داد از هر ۸ کرونایی یک نفر دچار مشکلات شنوایی می‌شود یا در گوش خود صدای زنگ ضعیفی را به طور مداوم می‌شنود.

عوارض کرونا بر شنوایی

دکتر کوین مونرو، استاد دانشگاه علوم پزشکی منچستر گفت: ما از قبل می‌دانستیم که برخی بیماری‌ها مانند سرخک، اوریون و مننژیت می‌تواند سیستم شنوایی افراد را تحت تاثیر قرار دهد اما این نخستین باری است که مشخص شد ویروس کرونا با آسیب رساندن به عصب‌های شنوایی که پیام‌های صوتی را به مغز می‌رساند، باعث کم شدن شنوایی افراد می‌شود.

این متخصص افزود: از نظر تئوری این امکان وجود دارد که ویروس کرونا با درگیر کردن سیستم شنوایی مانند گوش میانی یا حلزون گوش، باعث مشکل شنوایی در افراد شود. محققان اعلام کرده‌اند برای درک بهتر چگونگی تاثیر عوارض کرونا بر شنوایی افراد، نیازمند تحقیقات بیشتر هستند. پیش‌تر از دست دادن حس بویایی و چشایی از مهم‌ترین علائم ابتلا به کووید ۱۹ اعلام شده بود. سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است تا زمان کشف واکسن موثر برای ویروس کرونا بهتر است مردم در اماکن عمومی فاصله اجتماعی را رعایت کرده و از ماسک استفاده کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *