برای استعلام قیمت سمعک داخلقیمت سمعک داخل گوشی گوشی و مزایا و معایب سمعک داخل گوشی تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. برای عده ای از افراد که بعد از انجام معاینه های پزشکی برای سیستم شنوایی شان، بر اساس تشخیص پزشک معالج دچار افت شنوایی شده اند، سمعک تجویز می شود. سمعک یک دستگاه الکترونیکی کوچک است که باعث تقویت صدا شده و درنتیجه به بهبود شنوایی کمک می کند.

سمعک داخل گوشی از سه قسمت اصلی که شامل میکروفن، تقویت کننده و رسیور می باشد، تشکیل شده است. در بسیاری از کشور ها سمعک در طبقه بندی وسایل پزشکی قرار دارد و تحت قوانین سازمان بهداشت و درمان همان کشور نظارت و ارزیابی می گردد. اما برای خرید و استفاده از انواع سمعک، بسیاری از افراد با سؤالات گوناگونی مواجه می شوند. بسیاری از افراد به دلیل ظاهر شکیل تر و سبکی که سمعک داخل گوشی دارد، استفاده از این سمعک ها را ترجیح می دهند.

این سمعک همانگونه که از نامش پیداست مخفی بوده و در دید دیگران قرار ندارد. در ادامه در مورد انواع سمعک، مزایا، معایب و قیمت سمعک داخل گوشی توضیحات کاملی را ارائه می دهیم تا شما عزیزان بتوانید انتخاب هوشمندانه تری برای خرید خود داشته باشید.

قیمت سمعک داخل گوشی

انواع سمعک داخل گوشی

سمعک داخل گوشی در عمق مجرای گوش قرار می گیرد. از نظر محدوده پوشش هم به چهار نوع تقسیم بندی می شود:

۱- نوع اول سمعک ITE می باشد که به صورت کلی می تواند داخل کانال گوش و حفره ی گوش را بپوشاند.

۲- نوع دوم سمعک ITC است که می تواند داخل کانال گوش را پر کند.

۳- نوع سوم سمعک CIC بوده که به نسبت سمعک ITC دارای سایز کوچکتری می باشد. این نوع از سمعک به طور عمقی در داخل مجرای گوش قرار می گیرد.

۴- نوع چهارم سمعک IIC می باشد که نسبت به سمعک CIC کوچکتر و عمیق تر ساخته شده است.

در تمام این مدل های سمعک بعد از انجام معاینات لازم، قالب گیری گوش با استفاده از خمیرهای مخصوص انجام می شود. سپس قسمت بیرونی سمعک ساخته می شود، البته نسبت به نوع سمعک و مدل آن روش قالب گیری گوش فرق می کند.

 

قیمت سمعک داخل گوشی

مزایا:

از مزایای سمعک داخل گوشی می توان به اندازه کوچک و مناسب، ظاهر جذاب و شکل این نوع از سمعک ها اشاره کرد. این عوامل باعث می شود تا سمعک به راحتی داخل گوش قرار بگیرد و استفاده از آن به آسانی انجام گیرد. همچنین دید بسیار کمی هم روی گوش دارد. سهولت استفاده در هنگام مکالمات تلفنی هم از دیگر مزایای سمعک داخل گوشی می باشد. به این علت که تمامی اجزای این سمعک ها، حتی میکروفن هم در داخل گوش قرار گرفته است و صحبت کردن با تلفن را بسیار آسان تر می کند.

سمعک داخل گوشی به خاطر پوشاندن کانال گوش به صورت کامل یا نیمه، از نشت صدای سمعک جلوگیری نموده و مانع از ایجاد شدن فیدبک می شود. از مهمترین مزایای سمعک داخل گوشی، به مناسب بودن آن برای افرادی که دچار ضعف بینایی هستند می توان اشاره کرد. زیرا این سمعک ها نیازی به کنترل ولوم ندارند، همچنین سیم و تیوب خارجی هم ندارند. به دلیل وجود داشتن میکروفن های دایرکشنال که در سمعک داخل گوشی قرار دارد، مکان یابی به خوبی انجام می شود.

معایب:

از جمله معایب سمعک داخل گوشی این است که اصلا مناسب افرادی که دچار افت شنوایی عمیقی هستند نیست. برای این دسته از افراد معمولا سمعک پشت گوشی تجویز می شود. سمعک داخل گوشی بیشتر تحت تأثیر صدای باد قرار می گیرد. برای افرادی که پرده گوششان پاره شده است و کسانی که مجرای گوششان دچار عفونت می شود، به هیچ وجه توصیه نمی شود. تمیز کردن این نوع از سمعک ها بسیار دشوار است.

سمعک داخل گوشی به نسبت سمعک پشت گوشی جرم و رطوبت بسیاری می گیرد. بنابراین باید به صورت مرتب تمیز شود. در این نوع سمعک امکان ایجاد اثر انسداد وجود دارد. در سمعک هایی که سایز کوچکتری دارند مثل سمعک داخل گوشی، مصرف باتری بیشتر است. بنابراین یکی دیگر از معایب سمعک داخل گوشی هم سایز باتری کوچکترش است، که برای افراد مسن که دچار مشکلات حرکتی هستند مناسب نمی باشد.

قیمت سمعک داخل گوشی

قیمت سمعک داخل گوشی

یکی از دغدغه های مهم خریداران سمعک، قیمت این محصول است. دامنه قیمت سمعک داخل گوشی گسترده است و عوامل متعددی بر قیمت آنها تأثیر می گذارند. عواملی از جمله نوع سمعک و شرکت سازنده آن، تکنولوژی به کار رفته در سمعک و قدرت آن، امکانات سمعک و در نهایت خدمات پس از فروشی که ارائه می شود. تمام این عوامل بر قیمت سمعک داخل گوشی تأثیرگذارند.

از نظر قیمت، بین یک سمعک داخل گوشی و یک سمعک پشت گوشی که برند یکسانی دارند و تکنولوژی به کار رفته درآنها یکی است، تفاوتی وجود ندارد. اما به جهت سهولت استفاده، قیمت سمعک داخل گوشی بیشتر از سمعک های پشت گوشی است. امروزه سمعک داخل گوشی در دو مدل دیجیتال و هوشمند عرضه می شود.

قیمت سمعک داخل گوشی

 

وجود تکنولوژی ها و مدارات پیشرفته و داشتن قیمت مناسب و به صرفه، از ویژگی‌های مهم سمعک دیجیتال است. سمعک دیجیتال ضمن داشتن پوشش ضدگرد و غبار و ضد آب، امکان اتصال به لوازم جانبی را دارد. این سمعک از تکنولوژی وایرلس بهره مند است. قیمت سمعک داخل گوشی دیجیتال را با توجه به نوع برند از حدود ۲ الی ۵ میلیون تومان می توان تخمین زد.

تولید کنندگان سمعک های هوشمند، آنها را از لحاظ سطح تکنولوژی به چهار گروه پایه، متوسط، پیشرفته و عالی تقسیم می کنند. قیمت سمعک هوشمند هم با توجه به ویژگیها و سطح تکنولوژی و نوع پردازشگر تعیین می شود. از ویژگیهای بارز این سمعک ها می توان به وضوح گفتار، شخصی سازی صدا، مدار کاهش دهنده نویز، یادگیری ماشین، هوش مصنوعی، تنظیم خودکار، درجه حفاظت، اپلیکیشن موبایل، بلوتوث و باتری قابل شارژ اشاره کرد.

برای خرید سمعک به نسبت نوع سایز و فناوری، هزینه های مختلفی را داریم. این هزینه ها بر اساس عواملی که ذکر شد، بین ۴ الی ۱۵ میلیون تومان تفاوت قیمت دارند. البته قیمت سمعک داخل گوشی با توجه به تغییرات ارز امکان دارد که متفاوت باشد. به طور کلی می توان گفت که هر چقدر تکنولوژی سمعک داخل گوشی بهتر باشد، در نتیجه قیمت آن هم به همان نسبت بالاتر می رود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *