اختلالات شنوایی و راه های درمان آن

به طور کلی اصوات فرو صوت آسیبی به گوش انسان نمی رسانند. این در حالی است که قرار گرفتن کوتاه مدت و بلند مدت در معرض اصوات فرا صوت، می تواند منجر به اختلالات شنوایی در افراد شود. سالانه تعداد زیادی از افرادی که به صورت دوره ای یا مداوم در معرض اصوات مخرب قرار می گیرند دچار اختلالات شنوایی می شوند. ساخت قالب ضد صوت به محافظت از شنوایی این گونه افراد کمک می کند .

این اختلالات در طول زمان باعث کاهش قدرت شنوایی در فرد می شود. حتی گاهی اوقات ممکن است این روند بسیار سریع تر از حالت عادی رخ دهد و قدرت شنوایی فرد به سرعت کاهش یابد. به همین دلیل باید به سراغ استفاده از صدا شکن اصفهان یا قالب ضد صوت گوش اصفهان برویم.

قالب گیری گوش در اصفهان

قالب ضد صوت چیست ؟

برخی افراد در محیط های پر سر و صدا مانند کارخانه ها، فرودگاه ها و… کار می کنند و بر اثر تماس فراوان با صداهای بلند، به تدریج دچار کم شنوایی می گردند. قالب ضد صوت گوش می تواند مانعی برای ایجاد یا تشدید کم شنوایی باشد. از طرفی نیز ممکن است برخی افراد دچار اختلال حساسیت شنوایی باشند. بدین صورت که صداها را بلندتر از افراد دیگر می شنوند و آزار می بینند. به همین منظور قالب های ضد صوت از جنس سیلیکون یا صدا شکن ساخته شده تا از شنوایی این گونه افراد محافظت کند.

 

صدا شکن وسیله ای برای جلوگیری از ورود آلودگی صوتی به داخل گوش میباشد. با صدا شکن یا قالب ضد صوت گوش میتوانیم صداهای معمولی مانند حرف زدن وحتی نجوا را بشنویم ولی شدت صداهای بلند مانند بوق ماشین، ترافیک، نویزکارخانجات و غیره کاسته می شود این وسیله بیش از ۵۰ سال است که در کشورهای مترقی به کار برده میشود کمپانی HOCKS آمریکا شناخته ترین کمپانی ساخت صدا شکن در دنیا میباشد و علاوه بر آمریکا در کشورهای دیگر مانند کانادا. آلمان. انگلستان. فرانسه و دانمارک دارای نمایندگی می باشد.

ساخت صداشکن اصفهان ( ساخت قالب ضد صوت)

قالب ضد صوت گوش اصفهان برای پیشگیری از اختلالات شنوایی نویز یا همان NIHL مورد استفاده قرار می گیرد. با پیشرفت علم انواعی از قالب های ضد صوت طراحی و ساخته شدند . این قالب ها دقیقا متناسب با اندازه گوش خارجی و مجرای گوش شما ساخته می شوند. می توانید ویژگی هایی را که باید در ساخت قالب رعایت شوند به صورت اختصاصی ذکر کنید و بر اساس این ویژگی ها قالب مناسبی برای خود تهیه کنید.

ساخت قالب ضد صوت گوش اصفهان توسط مرکز شنوایی ماهان سمعک با استفاده از بالاترین استاندارد های جهانی انجام می شود. یکی از نکات مثبت استفاده از صدا شکن اصفهان  این است که می توانید آن ها را بر اساس معیار های شغلی خود سفارش دهید. به طور مثال ممکن است فردی با موسیقی و ابزار آلات موسیقی سروکار داشته باشد. در این حالت گوش باید توانایی دریافت دسیبل های مشخصی از صدا را داشته باشد و فقط باید محدوده مشخصی از اصوات را دریافت نکند.

در اینگونه مواقع بهتر است با مراکز معتبر ساخت قالب ضد صوت همکاری داشته باشید. ماهان سمعک اصفهان با بهره گرفتن از کارشناسان متخصص که مهارت فوق العاده ای در ساخت دستگاه صدا شکن اصفهان دارند، توانسته است در این زمینه بدرخشد.

ماهان سمعک اصفهان به عنوان یکی از بهترین مراکز ساخت قالب ضد صوت به صورت تخصصی از سراسر کشور مشتری دریافت می کند. محصولاتی که توسط مجموعه ماهان سمعک ساخته می شوند کاملا تخصصی و منحصر به فرد هستند. در واقع می توان گفت مراحل قالب گیری از گوش با ظرافت بسیار  بالایی انجام می گیرد. تنها در این حالت است که متقاضی با رضایت کامل می تواند از محصول چندین سال استفاده بهینه داشته باشد.

ساخت قالب ضد سوت در اصفهان

چرا به صدا شکن اصفهان نیاز داریم؟

علاوه بر مطالب مذکور موارد بسیاری وجود دارند که نیاز شخص را به ساخت قالب ضد صوت آشکار می کنند. به طور مثال ممکن است محل زندگی شما کلانشهر ها باشند، در این صورت به احتمال زیاد از گیر کردن در ترافیک ها و صدای ناهنجار بوق ماشین ها و رفت آمد قطار ها و سایر وسایل عمومی به ستوه آمده اید. ممکن است جوشکار باشید و با وسیله ها و دستگاه های پر سر و صدای صنعتی سروکار داشته باشید. همه این موارد منجر می شوند گوش های شما روز به روز ضعیف تر شوند. در واقع استفاده از قالب ضد صوتی که به صورت تخصصی و منحصر به فرد برای محافظت از گوش شما ساخته شده است، بهترین راه مقابله با مشکلات شنوایی در طول زمان است.

 اهمیت جنس در ساخت قالب ضد صوت

یکی از مهم ترین موارد در حین ساخت قالب ضد صوت گوش توجه به جنس آن است. به صورت کلی جنس مواد تاثیر بسیار زیادی در ماندگاری و کارایی صدا شکن اصفهان دارند. به طور معمول از مواد سیلیکونی در ساخت این مدل از قالب های ضد صوت استفاده می شود. هر چه موادی که مورد استفاده قرار گرفته اند مرغوب تر باشند احتمال آسیب رسیدن به گوش کمتر است و راحتی هنگام استفاده از آن بیشتر است. به همین دلیل است که ساخت قالب ضد صوت در مرکز ماهان سمعک با استفاده از بهترین و مرغوب ترین مواد سیلیکونی صورت می گیرد.

بیماری کاهش دامنه صوتی در اثر نویز با استفاده از صدا شکن اصفهان قابل پیشگیری است!

NIHL یا بیماری کاهش دامنه صوتی در اثر نویز، یکی از رایج ترین بیماری هایی است که در میان مشاغل مختلف گسترده شده است. طبق تحقیقاتی که در رابطه با این بیماری صورت گرفته است سالانه بیشتر از ۲۲ میلیون نفر به دلیل اصوات ناهنجار دچار کاهش دامنه صوتی می شوند. گاهی اوقات این اختلال موقتی است. ممکن است بعد از دور شدن شخص از محیط کار و یا محل زندگی پر سر و صدا رفع شود. گاهی اوقات نیز اختلال ایجاد شده دائمی است. یعنی با دور شدن شخص از محل مورد نظر درمان نمی شود. به همین دلیل بهترین روش در این اختلال پیشگیری کردن از آن به وسیله قالب ضد صوت است.

 

نحوه ساخت قالب ضد صوت و نحوه کار آن

همانطور که در قسمت های فوق نیز ذکر کردیم مرکز ماهان سمعک اصفهان سررشته بسیار موفقی در زمینه ساخت قالب ضد صوت دارد. استفاده از بهترین مواد سیلیکونی و اندازه گیری ها و قالبگیری های بسیار دقیق یکی از مشخصه های اصلی در این مرکز است. اما قالب هایی که به نحو احسن ساخته می شوند هر کدام به صورت مشخص کار می کنند. به طور کلی باید بگوییم این قالب ها هیچ دخالتی در مکالمه های روزمره شما و صداهای عادی که در طول روز می شنوید ندارند.

در حالت کلی می توانیم بگوییم صدا شکن اصفهان دسیبل اصوات اصلی را تا مقداری کاهش می دهد. در برابر آن صداهای پس زمینه ای را که در بک گراند صدای اصلی دریافت می کند کاملا قطع می کند. در واقع هدف از استفاده کردن از قالب ضد صوت قرار دادن مانعی در برابر دریافت اصوات و نویز های مزاحم است. استفاده از این دستگاه در بلند مدت مانع ابتلا به اختللات کاهش شنوایی می شود.

قالب ضد صوت در اصفهان

نحوه طراحی قالب ضد صوت

یکی دیگر از موارد بسیار مهم نحوه ساخت قالب ضد صوت است. با توجه به اینکه ساخت قالب ضد صوت شباهت بسیار زیادی به ساخت سمعک های سفارشی دارد، مهارت و دقت بسیار زیادی می طلبد. در واقع به همین دلیل است که این عمل نیز باید توسط افراد ماهر و تحصیل کرده و کاربلد انجام شود.

در مرحله اول در لابراتورعملیات قالب گیری گوش انجام می شود. این مرحله به صورت کلی نیازمند تخصص و مهارت و تجربه زیادی است، زیرا ممکن است کوچکترین انحراف و خطا منجر به ضعف در عملکرد صدا شکن شود. به همین دلیل است که توصیه می کنیم جهت ساخت قالب ضد صوت بهتر است به مراکز بسیار معتبری چون ماهان سمعک اصفهان مراجعه کنید.

شرکت ماهان سمعک بزرگترین تولیدکننده و فروشنده قالب های ضدصوت معمولی / فیلتردار و صداشکن های امریکایی در ایران میباشد که تمامی مراحل قالبگیری و ساخت توسط اودیولوژیست با رعایت استانداردهای بین المللی انجام میگیرد. در صورت نیاز به انواع قالب های ضد صوت و صداشکن می توانید با مرکز تخصصی شنوایی سنجی و سمعک ماهان تماس گرفته و هماهنگی های لازم را برای قالبگیری و قرارداد انجام دهید .(برای کارخانجات با تعداد بیش از ۱۰۰ نفر هزینه قالبگیری دریافت نمیشود)

مواردی که در حین خرید قالب ضد صوت در مرکز ماهان سمعک اصفهان باید به آن توجه کنید:

  1. یکی از مواردی که در حین ساخت قالب ضد صوت و خرید آن باید توجه کنید، درجه انعطاف و نرمی سمعک است. این موضوع به قدری اهمیت دارد که گاهی اوقات در حین اندازه گیری و قالب گیری ضد صوت حالت فک باز را نیز در نظر می گیرند. نرم و انعطاف پذیر بودن سمعک منجر می شود در حین صحبت کردن یا تنفس و غذا خوردن راحت باشید. سخت و زمخت بودن جنس ضد صوت باعث می شود در حین حرکات فک احساس درد داشته باشید.
  2. می توانید به اقتضای کار خود از سمعک ضد صوت و ضد آب نیز استفاده کنید. در واقع کافی است از ماهان سمعک بخواهید قابلیت ضد آب بودن نیز به محصول مورد نظر شما اضافه کند.
  3. سعی کنید همراه با ضد صوت ژل روان کننده نیز تهیه کنید.

 

صدا شکن اصفهان

مواردی که قبل از ساخت قالب ضد صوت باید در بیمار بررسی شود:

به صورت کلی مواردی وجود دارند که قبل از ساخت قالب ضد صوت گوش اصفهان و قبل از عملیات قالب گیری باید به آن توجه کرد. در صورتی که پزشک و کارشناس ماهر بدون توجه به آن اقدام به قالب گیری از گوش کند ممکن است شرایط متقاضی وخیم تر شود.

  • قبل از ساخت قالب ضد صوت سلامت گوش میانی داخلی و خارجی بیمار باید بررسی شود. در صورتی که گوش مبتلا به عفونت باشد نباید عملیات قالب گیری را انجام داد.
  • در صورتی که هر کدام از ۳ بخش گوش دارای التهاب و تورم باشند بهتر است قبل از ساخت قالب ضد صوت توسط پزشک درمان شود و سپس اقدام به ساخت قالب ضد صوت شود.

معرفی چند مورد از محیط هایی که برای قرار گرفتن در آن ها باید از قالب ضد صوت استفاده کنید:

  • برای پیشگیری از آسیب صداهای ترقه و مواد منفجره باید از صدا شکن اصفهان استفاده کنید.
  • قرار گرفتن در فاصله نزدیک زنگ آلارم و هشدار و خطر.
  • فریاد زدن با صدایی بیشتر از ۱۰۵ دسیبل.
  • صدای تلوزیونی که بالاتر از ۱۱۰ دسیبل باشد.
  • قرار گرفتن در نزدیکی مترو و شنیدن صدای نزدیک شدن آن.
  • برای پیشگیری از آسیب حضور مکرر در استادیوم و ورزشگاه ها در حین اجرای بازی های ورزشی باید از قالب ضد صوت گوش اصفهان استفاده کنید.
  • برای پیشگیری از آسیب گوش دادن مداوم به موسیقی های راک و متالیک باید از قالب ضد صوت گوش اصفهان استفاده کنید.
  • برای ایمن ماندن از صدای دستگاه های صنعتی مثل دستگاه جوش از قالب ضد صوت گوش اصفهان استفاده کنید.
  • صداهای بوق ماشین ها و ترافیک در صورتی که بالای ۹۰ دسیبل باشند.

مدت زمان ماندگاری قالب ضد صوت گوش اصفهان

همانطور که گفتیم صدا شکن اصفهان یا به عبارتی دیگر قالب ضد صوت گوش اصفهان محصولی است که توسط کارشناسان ماهان سمعک اصفهان ساخته می شود. این دستگاه ها که در مجموعه ماهان سمعک توسط کارشناسان فوق العاده متخصص ساخته می شوند از چند لحاظ برتری دارند. به طور مثال در ساخت قالب ضد صوت از مرغوب ترین مواد سیلیکونی استفاده می شود. به طور کلی یک دستگاه صدا شکن اصفهان یا همان قالب ضد صوت گوش اصفهان می تواند بیشتر از ۵ سال کار کند.

عوارض قرار گرفتن در معرض آلودگی های صوتی:

  • کاهش شنوایی
  • وزوز گوش
  • عصبانیت
  • تصادفات
  • سر درد
  • مشاجره
  • ناراحتی
  • اضطراب
  • عدم دقت
  • عدم تعادل

 

 

فواید صداشکن

  • پیشگیری از وزوز گوش
  • پیشگیری از کاهش شنوایی
  • آرامش درمحیط پرسروصدا و ترافیک
  • محافظت گوش از صداهای بلند در صنعت و کارخانجات
  • تبدیل صداهای آزار دهنده به صداهای آرام و قابل تحمل
  • قابلیت شست و شو و بدون داشتن مدار الکترونیکی یا باطری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *