در این متن ما قصد داریم یک ابزار جدید را که برای تبدیل گوشی های هوشمند به سمعک به کار می رود به شما معرفی کنیم و درباره آن بحث کنیم.

این ابزار BioAid نام دارد و می‌تواند گوشی هوشمند را به یک سمعک تبدیل کند.

تبدیل گوشی های هوشمند به سمعک راهی برای بهتر شنیدنبه گزارش راسخون به نقل از فارس، بانکوک‌ پست نوشت : محققان دانشگاهی در انگلیس موفق به ساخت ابزار تازه ای برای گوشی‌های هوشمند شده‌اند که می‌تواند بخش قابل ملاحظه‌ای از سر و صدا و هزینه‌های مربوط به سمعک‌ها را کاهش دهد.

بر اساس نتایج حاصل از این بررسی که در نشریه Technology Review چاپ شده است، این ابزار BioAid نام دارد و می‌تواند گوشی هوشمند را به یک سمعک تبدیل کند.

 

تبدیل گوشی های هوشمند به سمعک

این ابزار از میکروفون‌های با کیفیتی که در بسیاری از گوشی‌ های هوشمند امروزی دیده می‌شود استفاده می‌کند و قادر است فرکانس‌ های ناخواسته که از محیط پیرامون دریافت می‌شود را حذف کند سپس صدای تقویت شده از طریق این ابزار به کمک هدست به گوش فرد کم‌شنوا یا ناشنوا می‌رسد که این فرآیند دقیقا شبیه با انتقال صدای موسیقی یا … در گوشی انجام می‌شود.

هر یک از صداهای اصلاح شده در این ابزار می‌توانند به صورت مجزا تنظیم شوند تا سر و صدای اضافی که معمولا سمعک‌ها قادر به حذف آن‌ها نیستند، از بین برود. لازم به ذکر است که اولین نسخه ابزار شنوایی BioAid هم‌اکنون برای صاحبان گوشی هوشمند آیفون عرضه شده است.

با تبدیل گوشی های هوشمند به سمعک توسط نرم افزار BioAid گام بزرگی در رسیدن به شنوایی مطلوب و بالا بردن کیفیت زندگی در بین افراد کم شنوا برداشته شده است. این ابزار با تفکیک و تنظیم صداهای مختلف کیفیت شنیداری در افراد کم شنوا را بالا برده و تاثیرات زیادی در جنبه های مختلف زندگی افراد کم شنوا می گذارد اکنون تقاضاهای زیادی برای نصب برنامه BioAid جهت تبدیل گوشی های هوشمند به سمعک وجود دارد.

اما متاسفانه فعلا این نرم افزار برای گوشی های آیفون طراحی شده و در گام بعدی تبدیل گوشی های هوشمند به سمعک گوشی های اندرویدی در صف انتظار هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *